Dla kogo jesteśmy?

Na konsultację psychologiczną zapraszamy wszystkie osoby, które odczuwają wynikający z różnych przyczyn dyskomfort psychiczny, obserwują zmiany w zachowaniu, bądź trudności w wyrażaniu emocji.

Sygnały, które świadczą o tym, że warto skorzystać z pomocy specjalistów mogą pochodzić z różnych źródeł i objawiać się na wielu płaszczyznach.

Kiedy warto skorzystać z konsultacji psychologicznej?

  1. Kiedy zauważasz u siebie zmiany utrudniające codzienne funkcjonowanie
  2. Kiedy zauważasz u siebie zmiany nastroju lub od dłuższego czasu towarzyszy Ci obniżony nastrój
  3. Kiedy zauważasz u siebie trudności w zasypianiu
  4. Kiedy występują u Ciebie trudności w relacjach z innymi ludźmi
  5. Kiedy brakuje Ci motywacji lub chcesz wzmocnić swoje zasoby
  6. Kiedy odczuwasz potrzebę zmiany swoich nawyków lub konkretnego obszaru życia

Nie musisz być pewien jakiej zmiany potrzebujesz - wspólnie do tego dojdziemy.

Jeżeli jesteś rodzicem lub opiekunem i zauważasz u swojego dziecka jakiekolwiek niepokojące zmiany lub zgłaszane przez nie trudności, również zachęcamy do skorzystania ze wsparcia specjalisty.

Stworzona przez nas Bezpieczna Przystań jest miejscem, w którym podczas konsultacji psychologicznej wspólnie zastanowimy się jakie są źródła ewentualnych trudności oraz co możemy zrobić, aby jakość życia pacjenta wzrosła.

W sytuacji, kiedy pacjentem jest dziecko lub osoba nastoletnia, pierwsza konsultacja odbywa się zawsze tylko z rodzicami, bądź opiekunami prawnymi. Zachęcamy, aby na pierwszym spotkaniu pojawili się oboje rodzice bądź opiekunowie.

W przypadku jakichkolwiek pytań zachęcamy do kontaktu telefonicznego oraz emailowego.

Oferujemy następujące formy wsparcia:

Terapia indywidualna

Psychologiczna terapia indywidualna w Bezpiecznej Przystani skierowana jest do dzieci, młodzieży, jak i osób dorosłych. Jest to forma bezpośredniego kontaktu specjalisty z pacjentem w formie spotkań na żywo w naszym gabinecie lub w trybie on-line.

Spotkania indywidualne umożliwiają nawiązanie więzi terapeutycznej oraz zbudowanie zaufania, dzięki czemu psycholog jest w stanie poznać pacjenta, jego trudności i doświadczenia.

Na tej podstawie psycholog może postawić odpowiednią diagnozę lub dobrać odpowiednie techniki pracy z pacjentem.

Czas trwania terapii indywidualnej to około 50 minut.

Zajęcia wspierające rozwój emocjonalny

Zajęcia grupowe dla dzieci skupiające się na ćwiczeniu i rozwijaniu umiejętności nazywania, rozpoznawania i radzenia sobie z emocjami.

Spotkania koncentrują się wokół stanów emocjonalnych ludzi w różnych sytuacjach, uczą dostrzegania emocji własnych i innych oraz pokazują, że mogą występować różnice w ich odczuwaniu. Dostarczają również kreatywnych sposobów radzenia sobie z nimi.

Szczególnie polecane dla dzieci, które mają trudność w wyrażaniu swoich emocji, czy adaptacyjnym radzeniu sobie ze złością lub innymi przykrymi emocjami.

Zajęcia są realizowane w małych, maksymalnie 5-cio osobowych grupach, raz w tygodniu.

Czas trwania zajęć to około 60 minut.

Bajkoterapia

Jest to metoda udzielania wsparcia za pomocą odpowiednio dobranej literatury, adresowana do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (od 3-4 do 9-10 lat).

W bajkoterapii wykorzystuje się utwory specjalnie napisane w celu psychoterapeutycznym, wspierające rozwój, kreatywność, koncentrację oraz słuchanie ze zrozumieniem.

Istotą bajkoterapii jest nie tylko przeczytanie, bądź opowiedzenie odpowiednio dobranej bajki.

Terapeuta zapoznaje grupę z wybraną bajką a następnie wszyscy członkowie grupy pod opieką terapeuty omawiają występujących w literaturze bohaterów, towarzyszące im emocje, przeżywane przez nich trudności, ich zachowania.

W plan zajęć z Bajkoterapii wchodzą:

  1. Tworzenie zasad pracy w grupie
  2. Czytanie wybranego fragmentu bajki terapeutycznej
  3. Wymiana w grupie odczuć dzieci związanych z bajką
  4. Wykorzystywanie elementów arteterapii

Zajęcia są realizowane w małych, maksymalnie 5-cio osobowych grupach, raz w tygodniu.

Czas trwania zajęć to około 60 minut.

Trening Umiejętności Społecznych

Trening Umiejętności Społecznych (TUS) wywodzi się z metody terapeutycznej opracowanej przez Goldsteina. Jest oddziaływaniem terapeutycznym ukierunkowanym na poprawę funkcjonowania społecznego dzieci i młodzieży.

TUS przyjmuje formę regularnych zajęć grupowych, podczas których za pomocą różnorodnych form oddziaływania: ćwiczeń, rozmów, dyskusji, scenek, rozwijane są umiejętności potrzebne do satysfakcjonującego funkcjonowania w społeczeństwie.

Zajęcia odbywają się w kilkuosobowych grupach o stałym składzie, miejscu i czasie, co zapewnia poczucie bezpieczeństwa. Proces terapeutyczny w obrębie jednej grupy trwa od kilku do kilkunastu miesięcy. Grupy tworzone są na podstawie przedziałów wiekowych oraz obszarów trudności, z jakimi zmagają się uczestnicy.

Utworzenie grupy poprzedza indywidualna rozmowa z każdym z uczestników oraz z rodzicem, bądź prawnym opiekunem dziecka, która służy poznaniu jego potrzeb, ocenie trudności z jakimi się boryka oraz określeniem jego indywidualnego potencjału.

Początek pracy z grupą obejmuje ustalenie wspólnych zasad, następnie stworzenie planu działań, wybranie odpowiednich technik służących wyćwiczeniu pożądanych umiejętności oraz ich utrwalenie.

Do podstawowych celów TUS zaliczamy:

  1. Poszerzanie wiedzy na temat funkcjonowania w grupie społecznej
  2. Doskonalenia umiejętności nawiązywania relacji społecznych
  3. Nabywanie lub rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach społecznych np. w sytuacji konfliktu, porażki, przegranej, agresję, reagowania na zaczepki.
  4. Rozpoznawanie emocji towarzyszących innym w sytuacjach społecznych
  5. Rozwijanie procesów komunikacyjnych
  6. Doskonalenie umiejętności dzielenia się
  7. Rozwijanie wiary we własne możliwości

TUS skierowany jest przede wszystkim do dzieci i młodzieży borykających się z następującymi trudnościami:

  1. Nieśmiałością, lękiem przed nawiązywaniem relacji społecznych
  2. Obniżoną samooceną
  3. Trudnością w akceptowaniu zmian zachodzących w społeczności
  4. Nieumiejętnością dostosowania się do obowiązujących zasad, ich rozumieniu i respektowaniu
  5. Nieumiejętnością stawiania granic - asertywność
  6. Nieumiejętnością radzenia sobie z przegraną
  7. Związanymi z agresją
  8. Związanymi z wyrażaniem swoich emocji i komunikowaniem swoich potrzeb

TUS jest doskonałą formą terapii dla dzieci i młodzieży borykającej się z konkretną trudnością w obszarze psychicznym, jednak będzie też dobrą formą wsparcia.

Daje możliwość nawiązania nowych relacji rówieśniczych, wymianę doświadczeń, sposobów radzenia sobie z trudnościami z podobnych obszarów.

Czas trwania zajęć to około 60 minut.

Zapraszamy!

Psycholog Dominika Jazowska i Dominika Wąchadło zapraszają na terapię