Dla kogo jesteśmy?
Na konsultację psychologiczną zapraszamy wszystkie osoby, które odczuwają wynikający z różnych przyczyn dyskomfort psychiczny, obserwują zmiany w zachowaniu, bądź trudności w wyrażaniu emocji.
Sygnały, które świadczą o tym, że warto skorzystać z pomocy specjalistów mogą pochodzić z różnych źródeł i objawiać się na wielu płaszczyznach.
Kiedy warto skorzystać z konsultacji psychologicznej?
- Kiedy zauważasz u siebie zmiany utrudniające codzienne funkcjonowanie
- Kiedy zauważasz u siebie zmiany nastroju lub od dłuższego czasu towarzyszy Ci obniżony nastrój
- Kiedy zauważasz u siebie trudności w zasypianiu
- Kiedy występują u Ciebie trudności w relacjach z innymi ludźmi
- Kiedy brakuje Ci motywacji lub chcesz wzmocnić swoje zasoby
- Kiedy odczuwasz potrzebę zmiany swoich nawyków lub konkretnego obszaru życia
Nie musisz być pewien jakiej zmiany potrzebujesz - wspólnie do tego dojdziemy.
Jeżeli jesteś rodzicem lub opiekunem i zauważasz u swojego dziecka jakiekolwiek niepokojące zmiany lub zgłaszane przez nie trudności, również zachęcamy do skorzystania ze wsparcia specjalisty.
Stworzona przez nas Bezpieczna Przystań jest miejscem, w którym podczas konsultacji psychologicznej wspólnie zastanowimy się jakie są źródła ewentualnych trudności oraz co możemy zrobić, aby jakość życia pacjenta wzrosła.
W sytuacji, kiedy pacjentem jest dziecko lub osoba nastoletnia, pierwsza konsultacja odbywa się zawsze tylko z rodzicami, bądź opiekunami prawnymi. Zachęcamy, aby na pierwszym spotkaniu pojawili się oboje rodzice bądź opiekunowie.
W przypadku jakichkolwiek pytań zachęcamy do kontaktu telefonicznego oraz emailowego.
Oferujemy następujące formy wsparcia:
Terapia indywidualna
Psychologiczna terapia indywidualna w Bezpiecznej Przystani skierowana jest do dzieci, młodzieży, jak i osób dorosłych. Jest to forma bezpośredniego kontaktu specjalisty z pacjentem w formie spotkań na żywo w naszym gabinecie lub w trybie on-line.
Spotkania indywidualne umożliwiają nawiązanie więzi terapeutycznej oraz zbudowanie zaufania, dzięki czemu psycholog jest w stanie poznać pacjenta, jego trudności i doświadczenia.
Na tej podstawie psycholog może postawić odpowiednią diagnozę lub dobrać odpowiednie techniki pracy z pacjentem.
Czas trwania terapii indywidualnej to około 50 minut.Zajęcia wspierające rozwój emocjonalny
Zajęcia grupowe dla dzieci skupiające się na ćwiczeniu i rozwijaniu umiejętności nazywania, rozpoznawania i radzenia sobie z emocjami.
Spotkania koncentrują się wokół stanów emocjonalnych ludzi w różnych sytuacjach, uczą dostrzegania emocji własnych i innych oraz pokazują, że mogą występować różnice w ich odczuwaniu. Dostarczają również kreatywnych sposobów radzenia sobie z nimi.
Szczególnie polecane dla dzieci, które mają trudność w wyrażaniu swoich emocji, czy adaptacyjnym radzeniu sobie ze złością lub innymi przykrymi emocjami.
Zajęcia są realizowane w małych, maksymalnie 5-cio osobowych grupach, raz w tygodniu.
Czas trwania zajęć to około 60 minut.Bajkoterapia
Jest to metoda udzielania wsparcia za pomocą odpowiednio dobranej literatury, adresowana do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (od 3-4 do 9-10 lat).
W bajkoterapii wykorzystuje się utwory specjalnie napisane w celu psychoterapeutycznym, wspierające rozwój, kreatywność, koncentrację oraz słuchanie ze zrozumieniem.
Istotą bajkoterapii jest nie tylko przeczytanie, bądź opowiedzenie odpowiednio dobranej bajki.
Terapeuta zapoznaje grupę z wybraną bajką a następnie wszyscy członkowie grupy pod opieką terapeuty omawiają występujących w literaturze bohaterów, towarzyszące im emocje, przeżywane przez nich trudności, ich zachowania.
W plan zajęć z Bajkoterapii wchodzą:
- Tworzenie zasad pracy w grupie
- Czytanie wybranego fragmentu bajki terapeutycznej
- Wymiana w grupie odczuć dzieci związanych z bajką
- Wykorzystywanie elementów arteterapii
Zajęcia są realizowane w małych, maksymalnie 5-cio osobowych grupach, raz w tygodniu.
Trening Umiejętności Społecznych
Trening Umiejętności Społecznych (TUS) wywodzi się z metody terapeutycznej opracowanej przez Goldsteina. Jest oddziaływaniem terapeutycznym ukierunkowanym na poprawę funkcjonowania społecznego dzieci i młodzieży.
TUS przyjmuje formę regularnych zajęć grupowych, podczas których za pomocą różnorodnych form oddziaływania: ćwiczeń, rozmów, dyskusji, scenek, rozwijane są umiejętności potrzebne do satysfakcjonującego funkcjonowania w społeczeństwie.
Zajęcia odbywają się w kilkuosobowych grupach o stałym składzie, miejscu i czasie, co zapewnia poczucie bezpieczeństwa. Proces terapeutyczny w obrębie jednej grupy trwa od kilku do kilkunastu miesięcy. Grupy tworzone są na podstawie przedziałów wiekowych oraz obszarów trudności, z jakimi zmagają się uczestnicy.
Utworzenie grupy poprzedza indywidualna rozmowa z każdym z uczestników oraz z rodzicem, bądź prawnym opiekunem dziecka, która służy poznaniu jego potrzeb, ocenie trudności z jakimi się boryka oraz określeniem jego indywidualnego potencjału.
Początek pracy z grupą obejmuje ustalenie wspólnych zasad, następnie stworzenie planu działań, wybranie odpowiednich technik służących wyćwiczeniu pożądanych umiejętności oraz ich utrwalenie.
Do podstawowych celów TUS zaliczamy:
- Poszerzanie wiedzy na temat funkcjonowania w grupie społecznej
- Doskonalenia umiejętności nawiązywania relacji społecznych
- Nabywanie lub rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach społecznych np. w sytuacji konfliktu, porażki, przegranej, agresję, reagowania na zaczepki.
- Rozpoznawanie emocji towarzyszących innym w sytuacjach społecznych
- Rozwijanie procesów komunikacyjnych
- Doskonalenie umiejętności dzielenia się
- Rozwijanie wiary we własne możliwości
TUS skierowany jest przede wszystkim do dzieci i młodzieży borykających się z następującymi trudnościami:
- Nieśmiałością, lękiem przed nawiązywaniem relacji społecznych
- Obniżoną samooceną
- Trudnością w akceptowaniu zmian zachodzących w społeczności
- Nieumiejętnością dostosowania się do obowiązujących zasad, ich rozumieniu i respektowaniu
- Nieumiejętnością stawiania granic - asertywność
- Nieumiejętnością radzenia sobie z przegraną
- Związanymi z agresją
- Związanymi z wyrażaniem swoich emocji i komunikowaniem swoich potrzeb
TUS jest doskonałą formą terapii dla dzieci i młodzieży borykającej się z konkretną trudnością w obszarze psychicznym, jednak będzie też dobrą formą wsparcia.
Daje możliwość nawiązania nowych relacji rówieśniczych, wymianę doświadczeń, sposobów radzenia sobie z trudnościami z podobnych obszarów.
Zapraszamy!
